Lasurit
BMW с ново M4 CS

BMW с ново M4 CS

Реклама Renault Arkana
BMW M GmbH позиционира още един специален модел от успешното семейство BMW M3 и BMW M4 в широкия спектър между изживяването от състезателните писти и вълнуващата динамика на пътя. Новото BMW M4 CS (среден разход на гориво: 10,2 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 232 г/км според WLTP, CO2 клас: G) предлага една особено емоционална комбинация от качествата, типични за High-Performance автомобилите в премиум сегмента на средния клас. Увеличената до 405 кВт/550 к.с. мощност на двигателя, специфичните за модела настройки на окачването и оптимизираното тегло с множество компоненти от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP) са съчетани с автомобилната концепция на BMW M4 Купе с четири места и пригодна за всекидневието функционалност, както и висококачествени елементи на оборудването и ексклузивни дизайнерски акценти. От юли 2024 година новото BMW M4 CS ще се произвежда заедно с другите варианти на BMW M4 в завода на BMW Group в Динголфинг. Поръчките ще са възможни от края на май.

При новото BMW M4 CS можете да се насладите на всички аспекти на неподражаемото M усещане. С индивидуалните си характеристики то се позиционира точно по средата между наскоро модернизираното по отношение на мощността, дизайна и оборудването BMW M4 Competition Купе с M xDrive (среден разход на гориво: 10,1 – 10,0 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 229 - 226 г/км според WLTP, CO2 клас: G) и лимитирания до 1 000 екземпляра специален модел BMW M4 CSL (среден разход на гориво: 10,1 – 9,9 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 227 - 224 г/км според WLTP, CO2 клас: G). Пуристките динамични характеристики на новото BMW M4 CS са резултат на типичните на М гени от моторните спортове, които се усещате по всяко време при шофиране във всекидневието и се разгръщат напълно на състезателните писти.

Специфичните за модела характеристики на мощността на неговия редови шестцилиндров двигател, осемстепенната трансмисия M Steptronic и интелигентното задвижване на четирите колела M xDrive осигуряват уверена динамика на новото BMW M4 CS във всяка ситуация. Спонтанното разгръщане на мощността и оптимизираното сцепление осигуряват ускорение от 0 до 100 км/ч за само 3,4 сек. При изпитанията по Северната отсечка на Нюрбургринг, която е ултимативният тест за типичната за марката динамика, пъргавина и прецизност на пътя на BMW M Автомобили, новото BMW M4 CS постигна официално и нотариално заверено време от 7:21,989 минути за отсечката с дължина 20,832 км.

Разработен за състезателните писти редови шестцилиндров двигател

Ориентираният към моторните спортове характер на новото BMW M4 CS се разкрива веднага и може да се усети при всяко пътуване. Задвижва се от особено мощен вариант на разработения за моделното семейство BMW M3/BMW M4 редови шестцилиндров двигател с технология M TwinPower Turbo и висоокооборотни характеристики. Още от самото начало трилитровият агрегат е разработен за състезателните писти. Той е основата за двигателя на BMW M4 GT3, който през сезон 2022 с лекота спечели шампионата DTM и през 2023 година бе победител в крайното класиране на 24-часовите състезания в Спа-Франкошамп и Дубай.

Благодарение на това задвижването на BMW M4 CS е плод на дългогодишния опит на BMW M GmbH в моторните спортове. Двигателят се отличава с екстремно здрави безгилзов Closed-Deck цилиндров блок, адаптиран за особено високите налягания при изгаряне на горивото. Кованият олекотен колянов вал се отличава с изключителна устойчивост към усукване, което се отразява положително на спонтанното разгръщане на мощността и пъргавината на двигателя. Цилиндровите стени с олекотена конструкция чрез специална технология на електродъгово нанасяне (LDS) са покрити с стоманен слой за понижаване на загубите от триене. Сърцевината на двигателя е изработена чрез 3D печат. Адитивният производствен процесът позволява организирането на хода на охлаждащите канали по начин, който не е възможен при конвенционалните процеси на леене на метал и е оптимален за управление на температурата. В допълнение, охладителната система, както и захранването с масло са проектирани за специалните предизвикателства при шофиране по състезателна писта с постоянно високи обороти и екстремно странично ускорение.

Специфична характеристика на мощността, индивидуален звук

В основата на изключителния потенциал на редовия 6-цилиндров двигател са технологиите от моторните спортове. Двигателят под предния капак на новото BMW M4 CS развива максимална мощност от 405 кВт/550 к.с. Това е с 15 кВт/20 к.с. над актуалните данни на задвижването на BMW M4 Competition Купе с M xDrive. Увеличението на мощността е съчетано с неограничени качества по отношение на издръжливостта и устойчивостта и е реализирано чрез целенасочени адаптации на технологията M TwinPower Turbo. Фокусът е поставен върху повишаването на максималното налягане на нагнетявания въздух от двата Mono-Scroll турбокомпресора до 2,1 бара, както и специфични за модела настройки на управлението на двигателя.

Модернизацията осигурява и специфична за М форма на характеристиките на мощността, за които е характерно спонтанно и запазващо се до високи обороти разгръщане на мощността. Двигателят на новото BMW M4 CS разгръща максималният си въртящ момент от 650 Нм между 2 750 и 5 950 об/мин. Максималната мощност се развива при 6 250 об/мин, а максималните обороти на двигателя са 7 200 об/мин. Реакциите на задвижващата система са оптимизирани и благодарение на специфичните за модела тампони на двигателя. Стегнатата връзка със структурата на каросерията осигурява особено директно пренасяне на мощността при всяка команда от страна на водача.

Непосредственото разгръщане на тягата и високата пъргавина осигуряват забележителни стойности на ускорението. Новото BMW M4 CS ускорява от 0 до 100 км/ч за само 3,4 секунди, ускорението от 0 до 200 км/ч отнема 11,1 секунди. Междинното ускорение от 80 до 120 км/ч отнема 2,6 секунди на 4-та предавка и 3,3 секунди на 5-та предавка. Максималната мощност на специалния модел, който серийно се оборудва с M Driver’s Package, е електронно ограничена до 302 км/ч.

Разгръщането на мощността на двигателя е съпроводено от от емоционално мощния звук, генериран от двойната изпускателна система с електрически управлявани клапи, изработеното от титан задно гърне с оптимизирано тегло и типичните за М две двойки ауспухови накрайници, лакирани в черен мат.

Акустичното присъствие на задвижването е свързано с характеристиките на двигателя, които могат да бъдат избрани в менюто M Setup. В режимите SPORT и SPORT+ се активира звук, който категорично е вдъхновен от атмосферата на състезателната писта и по-специално ефективно подчертава смяната на предавките и свързаните с това скокове в оборотите на двигателя.

Осемстепенната трансмисия M Steptronic, M xDrive и Активният М диференциал превръщат изключителната мощност в забележителна динамика

Чрез осемстепенната трансмисия M Steptronic с Drivelogic мощността се пренася към четирите колела на новото BMW M4 CS. Тя се управлява със специфичния за М селектор на трансмисията на средната конзола и карбоновите лостчета на волана. Интегрираният в селектора на трансмисията превключвател на Drivelogic позволява индивидуално адаптиране на характеристиките на превключването, като може да бъде избирано между комфортни, спортни и специално оптимизирани за състезателна писта настройки.

Пренасянето на мощността до пътното платно е поверено на интелигентната система за задвижване на четирите колела M xDrive. С помощта на многодисков съединител с електронно управление в раздатъчната кутия мощността се разпределя безстепенно между предните и задните колела, което осигурява максимално сцепление, пъргавина и стабилност по курса при всяка ситуация на пътя. Оптимизираното подаване на масло към многодисковия съединител гарантира стабилна 4х4 динамика дори и при интензивните условия на състезателната писта.

С подаването на по-висок дял от мощността към задните колела и в комбинация с напълно променливия Активен М диференциал отзад системата M xDrive подпомага типичното за М усещане при ускорение и при динамично шофиране по завои. Освен това от менюто M Setup може да бъде избран и режимът 4WD Sport, при който към задните колела се подава още по-голям дял от мощността. При деактивиран контрол на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността) на разположение е и режимът 2WD със задвижване само на задните колела, който осигурява особено активно изживяване при шофиране на опитните водачи.

Специфични настройки за окачването и контролните системи

Окачването на новото BMW M4 CS е прецизно съгласувано с мощностните характеристики на двигателя, автомобилната концепция и баланса на теглото на автомобила. Индивидуалната кинематика на окачването, както и специфичните стойности на камбъра, амортисьорите, допълнителните пружини и стабилизатори оптимизират прецизността на кормилното управление, пренасянето на силите на странично водене, реакциите на окачването и амортисьорите, както и воденето на колелата.

Със специфични за модела настройки са и амортисьорите с електронно управление на Адаптивното М окачване, електромеханичното кормилно управление M Servotronic с променливо предавателно число и интегрираната спирачна система на новото BMW M4 CS. Освен това настройките на контрола на стабилността DSC и на M Dynamic Mode целенасочено са ориентирани към специалните изисквания при високодинамично шофиране по състезателна писта. M Dynamic Mode разширява възможностите в граничен режим, като стабилизиращите намеси на DSC се активират по-късно. Полученото при това приплъзване осигурява по-добро пренасяне на мощността и повече тяга най-вече при особено спортен стил на шофиране.

Ексклузивни ковани алуминиеви джанти и Track гуми серийно

Серийното оборудване на специалния модел включва M Compound спирачна система, по избор с лакирани в червен или черен цвят спирачни апарати. За спирачните апарати на опционалната M Carbon керамична спирачна система се предлага избор между червен или матово златист цвят. Освен това новото BMW M4 CS серийно се оборудва с ковани М алуминиеви джанти с ексклузивен дизайн с V-образни спици, лакирани по избор в златист бронз или черен мат.

За максимално динамично изживяване на състезателната писта олекотените джанти с размер 19 инча на предната ос и 20 инча на задната ос серийно са оборудвани с Track гуми (опционално Ultra-Track гуми). С размерите си 275/35 ZR19 отпред и 285/30 ZR20 отзад Track гумите впечатляват с изключително странично водене и стабилност по курса, както и прецизно усещане в кормилното управление и оптимално сцепление дори и при особено спортен и амбициозен стил на шофиране по състезателна писта. За клиентите, които искат да ползват BMW M4 CS предимно във всекидневието, по желание и без доплащане се предлагат High-Performance гуми със същите размери.

Интензивно олекотяване на конструкцията с разточително използване на CFRP

Performance качествата и ексклузивният характер на новото BMW M4 CS до голяма степен се определят и от всеобхватните мерки за олекотяване на конструкцията. Фокусът е поставен върху компонентите от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP). Освен карбоновия покрив, чието ниско тегло снижава центъра на тежестта на автомобила и по този начин повишава пъргавината и динамиката в завоите, от лекия високотехнологичен материал са изработени и предният сплитер, предните въздухозаборници, корпусите на външните огледала, задният дифузор, както и задният спойлер в стил Gurney.

Принципът на последователното олекотяване на конструкцията е последователно приложен и в интериора. С цел оптимизиране на теглото на кокпита средната конзола, лостчетата за превключване на волана и интериорните лайстни са изработени от CFRP. Специалният модел серийно се оборудва с M Carbon седалки тип „корито“, чиято оптимизирана по отношение на теглото конструкция проличава и от използването на CFRP в структурните елементи на седалката и облегалката, както и от характерните отвори в областта на страничните бордове и под подглавниците. Освен това теглото на изпускателната система на новото BMW M4 CS е понижена с над 4 килограма благодарение на крайното изпускателно гърне от титан. Като цяло мерките за олекотяване на конструкцията осигуряват понижение на теглото с около 20 килограма спрямо BMW M4 Competition Купе с M xDrive.

Опционална M прецизна греда между опорите на окачването за повишена устойчивост към усукване

За да се увеличи устойчивостта към усукване и да се подобри поведението на пътя при динамично шофиране по завои, като опция за BMW M4 CS се предлага M прецизна греда между опорите на окачването, която също е създадена според принципите на олекотената конструкция. Елементите, изработени от лят алуминий между опорите на стойките на предното окачване, са с оптимизирана по отношение на теглото геометрия, която с помощта на дигитални модели е прецизно съобразена със силите, действащи при различни ситуации на шофиране.

Ексклузивните дизайнерски елементи сигнализират за вълнуващата динамика

Новото BMW M4 CS изразява своят още по-ярък профил още на пръв поглед с индивидуалните си дизайнерски елементи. Ексклузивно за новия специален модел на BMW M GmbH се предлагат две нови специални лакови покрития на BMW Individual във вариантите Riviera Blau и Frozen Isle of Man Grün Metallic.

Повърхностите от видим карбон демонстрират характерната структура на материала на покрива и в областта на две вдлъбнатини на капака, както и предния сплитер, предните въздухозаборници, M корпусите на външните огледала, задния спойлер и задната броня. Заедно с черните странични прагове и M хрилете, CFRP елементите са в атрактивен контраст с изразителните нови лакови покрития. Като алтернатива за новото BMW M4 CS се предлагат и цветовете M Brooklyn Grey metallic и Sapphire Black metallic.

В предната част изпъква безрамковата BMW бъбрековидна решетка с оптимизирано тегло със своя особено пуристки и ориентиран към моторните спортове стил. Червените контурни линии и надписът „M4 CS“ на горната от двете хоризонтални пластини се отличават със специфично за модела оформление. Също както и предното, така и обозначението на модела на задния капак се отличава с черни повърхности и червена рамка.

Друг акцент в предната част на новото BMW M4 CS са характерните фарове. При Welcome Light светлинната графика, както и при активни къси и дълги светлини техните скулптурни светлинни икони светят не в бял, а в жълт цвят, с което подсказват за успешните GT състезателни автомобили. С характерния си нощен дизайн много ярко изявление правят и задните светлини на BMW M4 CS. Тяхната лазерна технология освен с високата си яркост се отличава и с филигранни светлинни снопчета, която сякаш се реят свободно във вътрешността и са осветени от лазерен диод. Това създава значителен 3D ефект. Тази технология беше представена за първи път при BMW M4 CSL, което беше лимитирано до 1000 бройки, а сега осигурява ексклузивен външен вид и на BMW M4 CS.

Състезателна атмосфера в кокпита: M Carbon седалки тип „корито“ с ексклузивни дизайнерски елементи

Подчиненият на пуристка естетика кокпит на BMW M4 CS е последователно насочен към интензивно изживяване при шофиране и с висококачествените материали и ексклузивните дизайнерски елементи осигурява неподражаема атмосфера от моторните спортове с пригодни за всекидневието комфортни елементи. Серийният M Alcantara волан с три спици и скосен в долната част обръч е идеалната комбинация за сигурно обхващане при динамично шофиране и забележителен комфорт при дълги пътувания. Червената маркировка на „12 часа“ и карбоновите лостчета за превключване внасях истинска състезателна атмосфера в кокпита. Серийните и оформени специфично за модела M Carbon седалки тип „корито“ осигуряват уникално съчетание между усещане от моторните спортове и комфорт при дълги пътувания. Те са с пълни електрически регулировки, оборудвани са с подгряване и интегрирани подглавници с осветено обозначение на модела.

M Carbon седалките тип „корито“ на BMW M4 CS са тапицирани с кожа Merino и се отличават с ексклузивен дизайн в цветовата комбинация черно/червено с характерни контрастни шевове. Bicolor дизайнът продължава и в задната част на High-Performance спортния автомобил с четири места. Както отпред, така и отзад тапицериите на вратите респективно страничните панели са покрити с черна кожа. Ексклузивната атмосфера включва и червен надпис „CS“ на средната конзола, М предпазни колани с контрастни шевове в цветовете на BMW M GmbH, таван в цвят антрацит, интериорни лайстни Carbon Fibre и лайстни на праговете с надпис „M4 CS“.

BMW Curved Display със специфична за М графика, нов BMW iDrive

За интуитивно управление на множество автомобилни функции и дигитални услуги новото BMW M4 CS се оборудва с най-новия вариант на Infotainment системата BMW iDrive на базата на BMW Operating System 8.5. Специфичните за М индикации на насочения към водача BMW Curved Display подпомагат концентрацията върху случващото се на пътя. Напълно дигиталната комбинация от индикатори се състои от 12,3-инчов информационен дисплей зад волана и контролен дисплей с диагонал 14,9 инча. В горната част на информационния дисплей се изобразяват типичните за М Shift Lights, в долната се виждат режимите на системите за стабилност, M xDrive и контрола на сцеплението. На началния екран на контролния дисплей могат да бъдат изобразени и специфични Widgets с информации са избраната в момента настройка на автомобила, както и температурата и налягането на въздуха в гумите.

Модернизираният BMW iDrive включва и BMW Intelligent Personal Assistant и е насочен особено интензивно към управление с докосване и гласови команди. Специфичните за М графики вече са допълнени с нова форма на управление на автоматичната климатична инсталация. Изборът на температура, интензивността на вентилацията и подгряването на седалките могат да бъдат управлявани с докосване чрез специална точка от менюто в долната част на контролния дисплей респективно с гласови команди.

Бутон Setup за индивидуална конфигурация на автомобила, серийно M Drive Professional с M Drift Analyser и M Laptimer

Специфичният за M бутон Setup на средната конзола позволява директен достъп до възможностите за настройка на двигателя, окачването, кормилното управление, спирачната система и M xDrive. Двата индивидуално конфигурируеми варианта на Setup могат да бъдат запаметени заедно с предпочитаните настройки на звука на задвижването, контрола на стабилността, функцията Auto Start Stop и характеристиките на превключването на 8-степенната трансмисия M Steptronic и да бъдат активирани с един от двата М бутона на волана.

Част от серийното оборудване на новото BMW M4 CS е и системата M Drive Professional. Тя включва оптимизирани за състезателната писта функции като M Drift Analyser, който оценява и документира дрифтовете, както и M Laptimer, който осигурява детайлни данни за протичане на състезанията и позволява на спортно ориентираните водачи са споделят своите постижения с общността. 10-степенният контрол на сцеплението M Traction Control предлага идеални предпоставки за амбициозна радост от шофирането по състезателни писти.

Друга съставна част на M Drive Professional е бутонът M Mode на средната конзола. С него можете да влияете на активностите на асистиращите системи, както и на индикациите на информационния дисплей и Head-Up дисплея. При BMW M4 CS в допълнение към ROAD и SPORT е на разположение и режимът TRACK, създаден изключително за състезателната писта.

Висококачествени опции за радост от шофирането и комфорт във всекидневието

Функционалността на серийния BMW Live Cockpit Professional включва BMW Head-Up дисплей със специфична за M графика, както и cloud-базираната навигационна система BMW Maps, Smartphone Integration, телефония с безжично зареждане и WLAN интерфейс. Опционално се предлага BMW Drive Recorder.

Освен това новото BMW M4 CS предлага и избор от комфортни функции и асистиращи системи, ясно насочени към пуристката радост от шофирането. Серийното оборудване включва комфортен достъп, 2-зонова автоматична климатична инсталация, озвучителна система Harman Kardon Surround Sound, Контрол на дистанцията при паркиране, Асистент за паркиране, предупреждение за удар отпред и за напускане на лентата, както и Speed Limit Info. Опционално се предлага автоматично задвижване на задния капак и системата Асистент за шофиране.

*Източник: www.bmw.bg Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Bentley

Новото Bentley Continental GT идва със 782 конски сили

Май 16, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Alpine Renault

RENAULT Rafale E-Tech 4x4 обещава 300 конски сили и 100 километра в чист електрически режим (Видео)

Май 16, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Bentley

Bentley заменя W12 двигателя си с брутално звучащ V8 хибрид (Видео)

Май 16, 2024