Lasurit

ADAC: Автомобилите на природен газ са изложени на риск от икономическа загуба

ADAC: Автомобилите на природен газ са изложени на риск от икономическа загуба

ADAC: Автомобилите на природен газ са изложени на риск от икономическа загуба

Реклама Skoda Monte Carlo
Според Федералната служба за автомобилен транспорт малко над 77 000 автомобила с двигатели на природен газ се движат по германските пътища. С течение на годините обаче търсенето на автомобили, които могат да работят със сгъстен природен газ (CNG), рязко намаля. В момента няма налични нови автомобили с това устройство.

Броят на газостанциите за CNG също непрекъснато намалява от 2016 г. насам. Около 700 от тях са били в експлоатация в Германия в началото на 2024 г. Собствениците на автомобили, задвижвани от CNG, имат все по-малко възможности за зареждане с гориво и понякога трябва да обикалят по дълги маршрути до най-близката бензиностанция. Това, което влошава нещата е, че резервните части стават все по-трудни за намиране. Резервоарите на автомобили с природен газ обикновено трябва да се сменят най-късно след 20 години, а в някои случаи и по-рано.

„Тъй като резервните части са скъпи или вече изобщо не са налични, това може да доведе до пълна икономическа загуба“ - предупреждава Флориан Хьордеген, ръководител на автомобилните технологии в технологичния център на ADAC в Ландсберг - „Дори евтини, използвани резервни резервоари от други страни обикновено не се приемат в тази страна, защото нямат разрешително. Като алтернатива трябва да се провери дали превозното средство може да се преобразува обратно към работа с чист бензин. Това може да бъде възможно с така наречените бивалентни CNG модели, при условие че самостоятелната работа с бензин е отбелязана в лиценза за експлоатация и емисиите са тествани.“

Клубът препоръчва да поискате от една от организациите за тестване да изясни кои части трябва да бъдат премахнати, за да получите одобрение. Така че можете поне да продължите да шофирате с (по-малкия) резервоар за бензин. ADAC се застъпва за поддържане на широка мрежа от бензиностанции за CNG и доставка на резервни части, поне в средносрочен план. Това би било желателно не само от гледна точка на защитата на потребителите, но и на климата: в ADAC Ecotest, който оценява автомобилите въз основа на тяхното въздействие върху околната среда, моделите с двигатели на природен газ редовно побеждават своите бензинови и дизелови конкуренти.

Що се отнася до техния CO2 баланс, някои от тях са дори толкова добри, колкото електрическите автомобили. Това се дължи главно на добавянето на биометан, който се получава от ферментацията на оборски тор, хранителни отпадъци и възобновяеми суровини като царевица и трева. Назад


Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Бизнес /Business Авто глобус Електромобили Honda

Honda с инвестиция от 64 386 500 000 долара в електрическото си бъдеще

Май 17, 2024
Авто Новини Авто глобус

Новият Mercedes-AMG GT 43 Coupe излиза на пазара

Май 17, 2024
Авто Новини Бизнес /Business Авто глобус Електромобили XPeng

XPENG проговори френски

Май 16, 2024