New Dacia Duster

MAN пуска камиони на магистралата без шофьор

MAN пуска камиони на магистралата без шофьор

MAN пуска камиони на магистралата без шофьор

Реклама Skoda Stock
MAN е първият производител на търговски превозни средства, който пуска камион с автономно управление на германската магистрала. MAN интензивно насърчава развитието на използването на автономни камиони в логистични центрове и за трафик от център до център по магистрали от известно време и наскоро стана първият производител на търговски превозни средства, който получи разрешение за тестване от ниво 4 на базата на автономно шофиране закон, приет през 2021 г. за германските магистрали.

То по принцип позволява шофиране без шофьор по ясно определени маршрути и с технически надзор. Обемът на товарите и особено транспортирането им между логистичните хъбове - като складовете на големите онлайн универсални магазини, непрекъснато нарастват. Използването на автономни камиони в този така наречен трафик от център до център е особено подходящо за това.

Камионите винаги работят, имат максимална горивна ефективност и са безопасни за шофиране. Няма почивки за шофиране и превозните средства могат да бъдат перфектно интегрирани в строго планирани логистични процеси. Ефективното използване на автономни камиони може потенциално да намали общите оперативни разходи с десет до 15 процента. Новата технология може също да облекчи недостига на водачи. Само в Германия вече има недостиг на до 100 000 шофьори на камиони.

„Първото тестово шофиране от ниво 4 на автономен камион на германска магистрала доказва, че Германия е заела водеща позиция в Европа със закона за автономното шофиране. Нашата цел е да станем водещ пазар за автоматизирано и свързано шофиране“ - каза д-р. Фолкер Висинг, федерален министър на цифровите технологии и транспорта - „Днес правим още една голяма крачка към автономните търговски превозни средства, второто голямо бъдещо поле наред с преминаването към задвижвания без CO2. Тази година първоначално тестваме прототипи на магистралата.“

„Допълнителни проекти от център до център ще последват от 2025 г., а след това следвайки типичните клиентски приложения ние ще предприемем следващата стъпка в развитието към серийно производство на автономни камиони към края на десетилетието“, добавя Александър Власкамп, председател на борда на MAN Truck & Bus SE.

Законът за автономното шофиране ще осигури необходимата сигурност на планирането. За да се реализира автономно шофиране, има нужда от тясно сътрудничество с инфраструктурни оператори като Autobahn GmbH. Само съвместно може да се внедри автономното шофиране на пътя.

За тестовото шофиране на първия автономен камион Autobahn GmbH разгледа концепцията на MAN като част от заявлението за разрешение за тестване, преди Федералната служба за автомобилен транспорт официално да даде одобрение на MAN в началото на април. В бъдеще Autobahn GmbH също ще отговаря за одобряването на работни зони по магистралите, когато става въпрос за серийно одобрение на автономни превозни средства.

Операторът на превозното средство ще определя маршрутите, по които трябва да се движат неговите превозни средства с функция за автономно шофиране, а Autobahn GmbH след това ще проверява дали тези маршрути са подходящи за управление на тези превозни средства с функция за автономно шофиране. Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Официални вносители- новини Авто глобус Dacia Honda Hyundai Kia Lexus Renault Toyota

Honda Civic най-добър хибрид според Auto Express

Май 10, 2024
Авто Новини Бизнес /Business Авто глобус Електромобили NIO Tesla

NIO представя бюджетната си марка ONVO на 15 май

Май 10, 2024
Авто Новини Бизнес /Business Авто глобус Suzuki

Suzuki стартира продажбите на новия Swift в Индия

Май 10, 2024