Зелена светлина за биодизела в Германия
Апр 15, 2024
Зелена светлина за биодизела в Германия
Според решението на федералното правителство продажбата на синтетични XTL горива и B10 дизел може да започне в германските бензиностанции. Основата за това е изменената наредба относно естеството и етикетирането на качествата на горивата и горивата (10-ти BImSchV).
Проф. Кристиан Кюхен, управляващ директор на en2x – Асоциация за търговия с горива и енергия, казва: „Одобрението на XTL горива за продажба е важно допълнение към продуктовата гама. Това означава, че за първи път дизелови горива като HVO100, направени от биогенни остатъците и отпадъчните материали могат да се продават на германския пазар, които намаляват емисиите на парникови газове с до 90 процента в сравнение с използването на чисто изкопаемо дизелово гориво.“
Досега в рамките на стандартния дизелов стандарт EN 590 бяха възможни само добавки с ограничен дял възобновяеми компоненти, което би довело до намаляване на емисиите на CO2 с до 25 процента. Въвеждането на дизел B10 с дял до десет процента биодизел също прави възможно увеличаването на предишния дял от до седем процента (B7) в интерес на по-голяма защита на климата.
Сега обаче е важно да се създадат по-добри условия за търсенето и предлагането на допълнителни количества от този щадящ климата вид гориво за клиентите на резервоари и производителите на горива.
„Това включва по-специално реформа на енергийния данък, с който горивата вече не се оценяват само въз основа на техния обем, а по-скоро да бъдат облагани по-специално въз основа на тяхното въздействие върху климата“, подчертава проф. Кристиан Кюхен.
Това създава важен стимул за необходимото използване на алтернативни горива, така че увеличеният броя на превозни средства с двигатели с вътрешно горене които ползват био-горивата също да може да допринесе за постигане на климатичните цели в автомобилния транспорт. Назад
Проф. Кристиан Кюхен, управляващ директор на en2x – Асоциация за търговия с горива и енергия, казва: „Одобрението на XTL горива за продажба е важно допълнение към продуктовата гама. Това означава, че за първи път дизелови горива като HVO100, направени от биогенни остатъците и отпадъчните материали могат да се продават на германския пазар, които намаляват емисиите на парникови газове с до 90 процента в сравнение с използването на чисто изкопаемо дизелово гориво.“
Досега в рамките на стандартния дизелов стандарт EN 590 бяха възможни само добавки с ограничен дял възобновяеми компоненти, което би довело до намаляване на емисиите на CO2 с до 25 процента. Въвеждането на дизел B10 с дял до десет процента биодизел също прави възможно увеличаването на предишния дял от до седем процента (B7) в интерес на по-голяма защита на климата.
Сега обаче е важно да се създадат по-добри условия за търсенето и предлагането на допълнителни количества от този щадящ климата вид гориво за клиентите на резервоари и производителите на горива.
„Това включва по-специално реформа на енергийния данък, с който горивата вече не се оценяват само въз основа на техния обем, а по-скоро да бъдат облагани по-специално въз основа на тяхното въздействие върху климата“, подчертава проф. Кристиан Кюхен.
Това създава важен стимул за необходимото използване на алтернативни горива, така че увеличеният броя на превозни средства с двигатели с вътрешно горене които ползват био-горивата също да може да допринесе за постигане на климатичните цели в автомобилния транспорт. Назад
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Техника /Technics
Електромобили
Polestar
Polestar 5 презарежда от 10 до 80 % в рамките на десет минути! - видео
Авто Новини
Нови Модели Коли
Техника /Technics
Бизнес /Business
Audi
Audi Q7 и Q8 PHEV: по-голяма батерия, по-голям пробег
Авто Новини
Техника /Technics
Авто глобус
Безопасност | Safety