Lasurit eshop

Световен бестселър празнува своя 50-ти рожден ден

Световен бестселър празнува своя 50-ти рожден ден

Световен бестселър празнува своя 50-ти рожден ден

Реклама Skoda Monte Carlo
- Volkswagen започва производството на първия Golf на 29 март 1974 г.
- Номер 1 в Европа: Golf е най-успешният Volkswagen и най-продаваният европейски автомобил от изобретяването на автомобила
- Досега са произведени 37 милиона бройки: всеки ден през последните 50 години повече от 2000 души по света избират нов Golf
- Гаранция за сигурност на работните места: 20 милиона от всички модели Golf, произведени досега, са произведени в завода във Волфсбург. През годините са произведени осем поколения на Golf в осем страни по света
- Осигуряване на пътя към бъдещето: голяма технологична актуализация за годишнината, включваща plug-in хибридни задвижвания с изцяло електрически пробег от значително повече от 100 км и гласово управление ChatGPT с изкуствен интелект Волфсбург

На 29 март точно преди 50 години Volkswagen стартира серийно производство на Golf във Волфсбург. В онзи ден през март никой не знаеше, че този компактен автомобил – наследник на легендарния Beetle – ще стане най-успешният Volkswagen и най-продаваният европейски автомобил на всички времена. Той отразява духа на времето, дава името си на автомобилен клас и придружава поколения хора по света. Към днешна дата повече от 37 милиона бройки са последвали първото серийно производство на Golf от 1974 г. Чисто математически това означава, че над 2000 души по света са избрали да си купят нов Golf всеки ден през последните 50 години.

Днес Volkswagen празнува рождения ден на Golf – а също и началото на бъдещето на този световен бестселър благодарение на цялостна техническа и визуална актуализация от кръглия Beetle до ъгловатия Golf. Първите нови модели Golf можеха да се видят в шоурумите на дилърите през юли 1974 г. Там, където Beetle и по този начин задно разположените двигатели преди това доминираха на сцената в продължение на много десетилетия, започна нова ера: тази на предно разположения напречен двигател.

Volkswagen вече беше започнал този преход малко преди това със Scirocco и Passat. С Golf вече също бе използвана тази нова технология и Volkswagen преоткри себе си. Като наследник на легендарния Beetle, произведен повече от 21,5 милиона пъти, Golf, разработен от Giorgio Giugiaro и Volkswagen Design, трябваше да оправдае високите очаквания, за да продължи историята на успеха на най-успешната кола на всички времена до тази точка.

И го направи по всякакъв начин: клиентите бяха толкова впечатлени от модерната концепция за задвижване, променливия интериор и новия дизайн, че Golf достигна границата от един милион продажби до октомври 1976 г.

Принципът на Golf
През 1974 г. Volkswagen пише следното за новото превозно средство с големия му заден капак: „Golf предлага максимално пространство и безопасност. Той е безкомпромисно насочен към практичността. Ниската подпрозоречна линия дава на водачите ясен изглед, а наклоненият преден капак гарантира, че пътят точно пред автомобила е видим. Задното стъкло се простира доста надолу, което прави движението на заден ход много по-лесно.” И всичко това важи и до днес за всеки Golf, произвеждан някога.

Golf и фабриката
От самото начало заводът на Volkswagen във Волфсбург и неговите служители също се възползваха от успешния старт на Golf I. Към днешна дата само във Волфсбург са произведени повече от 20 милиона коли. 17-те милиона голфове, произведени досега извън Волфсбург, са от други заводи в Германия, Белгия, Бразилия, Китай, Малайзия, Мексико, Словакия и Южна Африка. И в този смисъл Golf е световен автомобил.

Неговите технологии обаче винаги са били типичен пример за прогресивно немско инженерство. Golf I е отражение на прогреса - както всички следващи поколения на Golf, първото поколение също е отражение на техническото състояние на техниката и тенденции в автомобилостроенето. И това не е вярно само за гениалното използване на пространството за времето и предното предаване на автомобила. С първия Golf GTI (1976) Volkswagen дава началото на динамичното развитие на компактния клас. Golf D (1976) и по-късният Golf GTD (1982) осигуряват пробива на дизела в компактния сегмент.

През 1979 г. Volkswagen пуска Golf Cabriolet – за известно време най-продаваният кабриолет в света. Това беше като глътка свеж въздух за този автомобилен клас, който дотогава вече отдавна беше известен като Golf клас. Общо 6,9 милиона бройки от първото поколение на Golf, включително всички производни, са продадени на всички континенти до 1983 г. – така Golf I се доказа като достоен наследник на Beetle.

Golf II – крайъгълният камък
Днешният главен дизайнер на Volkswagen, Андреас Минд, обобщава най-важния момент в историята на Golf: „Това беше преминаването от Golf I към Golf II. Тогавашният главен дизайнер на Volkswagen Херберт Шефер направи всичко точно там. Той модернизира втория Golf, но запази ДНК-то на първото поколение. Този мост е изключително важен за историята на Golf. Golf винаги е оставал по-нататъшно развитие на този оригинален модел. Това е специалното нещо на Golf и заслугата за това принадлежи на Херберт Шефер.“

Технологии като контролиран каталитичен преобразувател, ABS и задвижване на четирите колела направиха своя дебют в Golf II.За първи път този Golf се предлага и като комби модел. Общо 6,3 милиона автомобила Golf II са произведени между 1983 и 1991 г.

Golf III – Безопасността на първо място
От август 1991 г. Volkswagen постави началото на нова ера на безопасност с Golf III. Това е първият модел на продуктовата линия, с предни въздушни възглавници от 1992 г., а големият напредък в областта на дизайна на каросерията също доведе до значителни подобрения в свойствата му при катастрофа. Редица други етапи на продуктовата линия са свързани с Golf III, който е бил произведен 4,8 милиона пъти до 1997 г.: например първият шестцилиндров двигател (VR6), системата за круз контрол и първите странични въздушни възглавници.

Golf IV – Иконата на стила
Golf IV, представен през 1997 г., днес се смята за икона на стила – несъмнено и поради факта, че преодолява разликата с Golf I от 1974 г. с ясните си характеристики и впечатляващия дизайн на C-колона на продуктовата линия. С Golf IV Volkswagen постигна нов стандарт на качество в сегмента. Успоредно с това, дебютът на ESP допринесе допълнително за осигуряването на безопасността на масите. През 2002 г. Volkswagen представи и най-спортния Golf до момента на базата на четвъртото поколение: R32 с максимална скорост от 250 км/ч. През 2003 г. това беше първият Volkswagen, който получи скоростна кутия с директно превключване (DSG). Golf IV е заменен след произведени 4,9 милиона бройки.

Golf V – премахнатите ограничения за класа
Със своя изключителен комфорт, петият Golf, който беше пуснат на пазара през 2003 г., беше с километри пред много конкуренти в горния среден клас. Същото важеше и за качеството. Стойността, която подчерта стабилността на лазерно завареното тяло, е 35-процентното увеличение на устойчивостта на усукване. За първи път на борда има и до осем защитни въздушни възглавници. В допълнение, Golf V, който е бе произведен 3,4 милиона пъти до 2008 г., впечатлява с ново четиризвенно задно окачване, биксенонови фарове и първата 7-степенна DSG.

Golf VI – Високотехнологичен компактен клас
До края на юли 2012 г. са произведени още 3,6 милиона само за четири години на базата на шестото поколение, представено през 2008 г. И безопасността отново направи голям скок напред: отново лазерно заварената каросерия беше толкова стабилна, че отбеляза максималните пет звезди с отличие в краш теста на Euro NCAP. Нови технологии като Light Assist (усъвършенстван контрол на дългите светлини), Park Assist, Hill Start Assist и адаптивно управление на шасито (DCC) превърнаха „Световната кола на годината“ за 2009 г. в един от най-модерните компактни автомобили на своето време.

Golf VII – По-малко тегло, по-ниска консумация
През септември 2012 г. Volkswagen отбеляза световната премиера на седмия Golf. Теглото му е намалено с до 100 кг в сравнение с предшественика си, което означава, че разходът на гориво също е намален с до 23 процента. Нови технологии като автоматична спирачна система срещу сблъсък, адаптивен круз контрол и преден асистент, включително система за аварийно спиране в града, допълват гамата от асистиращи системи. През 2014 г. Volkswagen насочи своя курс към ерата на електрическата мобилност с новия e-Golf. Общо 6,3 милиона автомобила Golf VII са произведени до 2019 г.

Golf VIII – Прогресивната модерна ера
Volkswagen представи Golf VIII през октомври 2019 г. С новите си меки и plug-in хибридни задвижвания, той електрифицира компактния клас. И като един от първите компактни автомобили, той позволява асистирано шофиране с помощта на Travel Assist. Дори и базовата версия днес има функции като Lane Assist, Front Assist, LED фарове, LED задни светлини и автоматичен климатик на борда като по подразбиране. В комбинация с опционалното адаптивно управление на шасито DCC и управлението на динамиката на автомобила, Golf VIII също постига безпрецедентна разлика между комфорт и динамика в този клас. До момента са продадени повече от един милион бройки. Сега – през 2024 г., настъпи новият еволюционен етап на осмото поколение. Новият Golf впечатлява със следващо поколение информационно-развлекателна система, по-интуитивна концепция за управление, по-остър дизайн на предната и задната част, както и с ефективни задвижващи системи. Те включват plug-in хибридни задвижвания с увеличен изцяло електрически пробег от значително повече от 100 километра. Светещо лого на Volkswagen също украсява предната част за първи път в Golf. В допълнение, новият Golf с гласово управление и базираният на изкуствен интелект чатбот ChatGPT отново прави техническите иновации достъпни за масите. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Automakers press releases Официални вносители- новини Ретро DS

CITROËN ЧЕСТВА 90-ГОДИШНИНАТА НА ЛЕГЕНДАРНИЯ „АВТОМОБИЛ СЪС 100 ПАТЕНТА” ТRACTION AVANT - видео

Апр 25, 2024
Авто Новини Automakers press releases Ретро Спорт Mercedes-Benz

Състезателна кола-легенда на Mercedes за Targa Florio от 1924 г. се завръща на пътя

Апр 25, 2024
Авто Новини Automakers press releases Ретро McLaren Mercedes-Benz

Retro Classics 2024 – Силно представяне от Mercedes-Benz

Апр 24, 2024