Skoda Monte Carlo

Краш тест пред рентгенов апарат! - видео

Краш тест пред рентгенов апарат! - видео

Краш тест пред рентгенов апарат! - видео

Реклама Peugeot 408
Всичко започва с як взрив - с 60 км/ч устройство с противоударна бариера връхлита оранжевия седан С-класа и го удря право в страничната част. Краш тестовете винаги са нещо специално, но наистина впечатляващото нещо в този тест за страничен удар е в рамка на тавана на залата над автомобила: линеен ускорител служи като източник на рентгенови лъчи.

Заедно с Fraunhofer Institute for High-Speed Dynamics, Ernst Mach Institute (Fraunhofer EMI) във Фрайбург, Mercedes-Benz извърши първата в света наблюдавана и записвана с рентген катастрофа с истинска кола. На борда е имало два манекена от модела SID IIs от лявата страна с лице към удара. Това са тестови образци с женска анатомия, специално проектирани за тестове при страничен удар.

Силно динамичните процеси на вътрешна деформация могат да бъдат изобразени с помощта на краткотрайна рентгенова технология, както се демонстрира от тази технологична демонстрация в EMI изследователското съоръжение за катастрофи близо до Фрайбург. Невидимите преди деформации и техните точни процеси стават прозрачни, а многобройните изображения с висока разделителна способност позволяват прецизен анализ.




„Краштест с използване на рентгенови лъчи на Mercedes-Benz поставя крайъгълен камък в инструментите за разработка на бъдещето“ - казва Маркус Шефер, член на борда на Mercedes-Benz Group AG - „С директен поглед към скрития интериор може да се помогне да се направят важни заключения за по-нататъшно подобряване на безопасността на автомобила. По този начин Mercedes-Benz потвърждава ролята си на пионер в областта на безопасността в производството на автомобили.“

Д-р Малте Кърфис, ръководител на Центъра за катастрофи, Fraunhofer EMI, добавя: „Чрез този успешен краштест под рентген ние придобиваме ценни прозрения, за да оптимизираме допълнително нашата технология за записване на недостъпна преди това информация.“

„Откриваме какво се случва вътре в превозно средство и с манекените по време на инцидент“ - съобщава проф. д-р. Пол Дик, директор по безопасността на превозните средства, Mercedes-Benz AG - „Рентгеновите изображения също ще предложат възможност за допълнително повишаване на качеството на модела на цифровите прототипи. В продължение на няколко години отделът за безопасност на превозните средства на Mercedes-Benz проучва използването на рентгенова технология при краш тестове заедно с колеги от EMI.“

Решаващият фактор за пробива е използването на линеен ускорител с 1 kHz технология като източник на радиация. Устройството е много по-мощно от рентгеновите светкавици, използвани преди това в експерименти - фотонната енергия на линейния ускорител е до девет мегаелектронволта. Това означава, че всички материали, които обикновено се използват в конструкцията на превозни средства, могат да бъдат изследвани. Продължителността на рентгеновия импулс е само няколко микросекунди, което позволява да се записват процесите на деформация при краш тестове без замъгляване от движението. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Бизнес /Business Авто глобус Електромобили

На една "бърза" зарядна станция в ЕС се падат по 29 електромобила

Апр 29, 2024
Авто Новини Авто глобус Porsche

Porsche Taycan Turbo GT e обут с гуми на Pirelli

Апр 29, 2024
Авто Новини Официални вносители- новини Авто глобус Hyundai

Hyundai SANTA FE грабна наградата Red Dot Design

Апр 29, 2024